سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از روی دوستی نگریستن به چهره دانشمند عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
جمعه 88 آذر 6 , ساعت 11:47 صبح

                            می‌ خواهید لاغر شوید

تنها و بهترین رژیم براى لاغرى معتدل و حفظ و تقویت بدن آن است که حتى الامکان غذاى شب، کم و سبک باشد؛ کسى که می‌خواهد بدنى سبک و کم گوشت داشته باشد از غذای شب بکاهد.

گوشتها و عضلات بمقدارى لازم است که هیکل استخوانى ما را بپوشاند و چنانچه زیادتر از آن نمایش داد، بطورى که مفصل‏ها را نیز پوشانید، آن وقت است که حکایت از یک یا چند نوع بیمارى می‌کند که عمده آنها مرض قلب است.

چاقى غیر از تنومندى است اگر همه اعضا و اجزاء بدن به تناسب هم رشد کردند دلیل سلامتى کامل و تمام است ولى رشد بى‏تناسب مرض است.

در مورد چاقى باید گفت رشد واقعى نیست یعنى چیزى از مواد اصلى در بدن زیاد نشده بلکه بواسطه عدم نظم جریان خون یکنوع انبساطى (پاشیدگى) در ماهیچه‏ها و بافتهاى عضلات پدید مى‏آید و در مقابل مایعات و مواد زیادى که باید تبخیر شود و تحلیل برود در بدن پخش شده، شخص را چاق و تنومند نشان می‌دهد. علامت چاقى علاوه بر عدم تناسب، رشد سنگینى و سستى است که خود شخص احساس می‌کند.

در گذشته براى اینکه شخص لاغر شود، دستور می‌دادند که حتى الامکان از خوردن غذا، بخصوص خوراکهاى مقوى و مواد نشاسته‏اى خودداری کند ولى جز ضعف و ابتلا به امراض مختلف دیگر نتیجه‏اى‏ نمی‌گرفتند؛ امروز هم این رژیم معمول است ولى علم و تجربه خلاف آن را مدلل می‌کند.

علم امروز تقریبا ثابت کرده است که سوخت و ساز بدن فقط در روز صورت مى‏گیرد براى اینکه بدن ما مواد ضرورى خود را در مقابل آنچه از دست داده بدست آورد محتاج به عواملى است که از جمله آنها وجود نور و حرارت آفتاب و نبودن خیلى از چیزهائى است که شب وجود دارد.

غذائى که روز مى‏خوریم علاوه بر آنکه مواد سوختى بدن ما را تهیه می‌کند کسریهاى بدن ما را نیز تأمین می‌نماید ولى غذاى شب چیز قابل توجهى از آن داخل ترکیبات بدن نمی‌شود، بیشتر آن مى‏سوزد و قسمتى از آن در بدن رسوب می‌کند.

رسوبات در بدن بافت‏هاى گوشتى و عضلى را از هم باز می‌کند، وجود این رسوبات و باز شدن و باد کردن بافته‏هاى عضلى و خارج نشدن مایعات اضافى شخص را چاق نشان می‌دهد.

اگر غذاى شب کم و بقدر ضرورت باشد تمام آن می‌سوزد و رسوبى از آن نمى‏ماند. پس تنها و بهترین رژیم براى لاغرى معتدل و حفظ و تقویت بدن آن است که حتى الامکان غذاى شب، کم و سبک باشد.
منبع: http://snn.ir   شبکه خبردانشجو



  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    نهضت بزرگ علمی امام باقر (ع)
    وراثت- محیط و شخصیت انسان
    ویژگیهای انسان سالم
    حقوق و تکالیف زن از دیدگاه اسلام
    انواع گروه جانوران مهره دار وبی مهره
    الکتریسیته درجانوران (ماهی ها)
    رابطه شادی و موفقیت
    آشنایی با چند میوه وخاصیت آنها
    فطرت خداجویی و نقش آن در تربیت انسان
    اخلاق و عرفان اسلامی
    سیمای زن در خطاب های قرآن
    نرم افزار
    آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره
    پیامک ها واس ام اس های زیبا وخواندنی
    معرفی چندشغل که فشارواسترس بیشتری دارند
    [همه عناوین(55)][عناوین آرشیوشده]