سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
چهارشنبه 88 آذر 4 , ساعت 8:44 عصر

کراک  واثرات مخرب وروش ترک آن

کراک اصل نوعی از مواد مخدر است از آلکا لوئیدها ی دسته کوکائین،.انرژی زاو شادی آور است و از ترکیبات کوکائین ساخته شده. کوکائین جزو مواد محرک است ودرختچه کوکا که گرد کوکائین را از برگ آن به دست می اورند.در آمریکای جنوبی کاشت می شود. ولی موادی که با نام کراک در ایران توزیع میشود کراک اصل نیست.بلکه هروئین غلیظ شده است که توسط مافیای روسیه تولید ودر ایران پخش میشود.در برخی موارد نیز از ضایعاتی که نمی توان از آن هروئین خالص بدست آورد کراک تولید میشود.

کراک یکی از قویترین مواد مخدر محسوب شده وبه شدت اعتیاد ایجاد میکند بطوریکه طی یکماه اول مصرف دائم از ان مقدار مصرف به3 یا4برابر روز اول مصرف رسیده و تعداد دفعات مصرف روزانه به 10بار در روز(تقریبأ هر 2ساعت یکبار)میرسد.

                                                 

 اثرات مخرب مصرف کراک:

کراک شدیدأ فرد مصرف کننده را دچار خواب آلودگی یا به اصطلاح(چرت)میکند.

مصرف مداوم این ماده مخدر در کوتاه مدت(مدت یکسال)اثرات مخرب جبران ناپذیری در بدن فرد مصرف کننده اعم از عفونت اجزای داخلی بدن،پوسیدگی دندانها،سرطان حنجره وریه،نابودی ریه وکبد ایجاد میکند.بطور کلی تمام اجزائیکه در تماس مستقیم با دود کراک هستند ذره ذره نابود ومی پوسند.در برخی موارد میزان عفونت بدن به قدری است که اجزای بدن از هم حدا میشوند وگوشت زیر پوست دچار عفونت شده وبه اصطلاح کرم میگذارد. گفته میشود کسانی راکه در اثر مصرف کراک می میرند در هنگام دفن غسل نمی دهند چون در هنگام شستشو اجزای بدن از هم جدا میشوند.

 

طریقه مصرف کراک :

کراک بدلیل نداشتن بووسهولت استفاده نسبت به سایر مواد مخدر متاسفانه باعث جذب مصرف کنندگان سایر مواد مانند تریاک گردیده است.مصرف کراک به قدری آسان است که فرد در مدت 5 دقیقه حتی در دستشوئی وبا استفاده از فندک ونی یا لوله وسنجاق می تواند آنرا مصرف نماید.

 روشهای ترک اعتیاد به کراک :

اعتیاد به کراک یکی از بد ترین انواع اعتیاد به مواد مخدر است که ترک آن فقط بوسیله روش سم زدائی فوق سریع URD میسروامکان پذیر است.واستفاده از دارو وقرصهای ترک اعتیاد در این مورد کارساز نمیباشد.

ترک کراک توسط روش URD بسیار ساده وراحت است وبیمار درد وخماری ندارد. توضیح یو آر دی درپایین(1)

 اثرات کوتاه مدت:

اثرات کوتاه مدت آن مشابه آمفتامین است ولی با مدت زمان کوتاهتر.احساس افزایش انرژی،چابکی و سر خوشی را زیاد میکند.از جمله اثرات آن پس از مصرف عبارت است از:ضربان قلب،نبض،تنفس،درجه حرارت بدن،فشار خون،پریدگی رنگ،کاهش اشتها،تعرق شدید،بی قراری،لرزش بخصوص در دستها،گیجی،تهوع،تیرگی بینایی،تب،تشنج ومرگ.

          

  اثرات دراز مدت:

از دست دادن وزن بدن،ضعف جنسی،اشکال در ادرار،کم خونی،دردهای شکمی واسهال،سر درد،هپاتیت،آبریزش دائمی بینی،آماس وجوشهای پوستی به خصوص اطراف مخاط گوش وبینی،زخم مخاط بینی (در مصرف به صورت انفیه)     امید است با شناخت کافی از این ماده مخدر هرگز بسوی این ماده کشیده نشده و حتی فکر یکبار امتحان کردن آنراهم نکنید.

 

1- urd چیست؟  

سم زدایی فوق سریع یک روزه بصورت بستری یا

UROD : در این روش نیز از داروهای آنتاگونیست در حجم زیاد استفاده می شود و به علت اینکه بیمار در حال هوشیاری توانایی تحمل علایم خماری شدید این روش را ندارد بیمار را بیهوش می کنند.

برگرفته از سایت آرامش ساحل

 

آنتاگونیستهای اپیوئیدی

آنتاگونیستهای اپیوئیدی داروهایی هستند که از تأثیرگذاری مواد مخدر بر گیرنده های مربوطه پیشگیری می کنند و آثار آنها را خنثی می‌کنند . در صورتی که این دسته از داروها به شکل داروی پیشگیری کننده (prophylactic ) استفاده شوند ، مواد مخدر مسمومیتی ایجاد نخواهند کرد . آنتاگونیستهای اپیوئیدی آن قدر در خنثی کردن آثار مواد مخدر موثرند که از آنها در درمان مسمویت ناشی از استفاده بیش از حد (overdose) دارو استفاده می‌کنند؛ برای مثال ، داروی نالوکسون ( نارکن ، narcan )، که یک آنتاگونیست اپیوئیدی است بدین منظور استفاده می‌شود . این دارو، فقط بعد از چند ثانیه بعد از تزریق وریدی ، باعث می‌شود تا بیمارانی را که دچار حالت اغمای ناشی از استفاده بیش از حد اپیوئیدها شده اند ، به سرعت به حالت هوشیاری برگرداند . آنتاگونیست اپیوئیدی دیگری به نام نالترکسون (ریویا،revia ) وجود دارد که در درمان معتادان به الکل و هروئین موثر است . تأثیرات رفتاری – زیستی مخدرها در جدول 1-7 ذکر شده اند . (جافی و مارتین ، 1975 )

 گرداوری:  غلامحسین فلاحی

 



  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    نهضت بزرگ علمی امام باقر (ع)
    وراثت- محیط و شخصیت انسان
    ویژگیهای انسان سالم
    حقوق و تکالیف زن از دیدگاه اسلام
    انواع گروه جانوران مهره دار وبی مهره
    الکتریسیته درجانوران (ماهی ها)
    رابطه شادی و موفقیت
    آشنایی با چند میوه وخاصیت آنها
    فطرت خداجویی و نقش آن در تربیت انسان
    اخلاق و عرفان اسلامی
    سیمای زن در خطاب های قرآن
    نرم افزار
    آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره
    پیامک ها واس ام اس های زیبا وخواندنی
    معرفی چندشغل که فشارواسترس بیشتری دارند
    [همه عناوین(55)][عناوین آرشیوشده]