سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواب چه تصمیمهاى روزانه را که نقش بر آب کرد . [نهج البلاغه]
دوشنبه 88 آذر 2 , ساعت 10:55 صبح

علوم ارتباطات اجتماعی

 

هدف :

تربیت افراد متخصص و متعهد در امر روزنامه‌نگاری و روابط عمومی می‌باشد زیرا انسان قرن 21 با بشر اولیه تفاوت بسیاری دارد و باید برای برقراری ارتباط با او بخصوص ارتباطی با نفوذ و پایدار که با حرفها و تجربه‌های تازه و ناگفته همراه باشد به هنر و دانش پیچیده علوم ارتباطات اجتماعی مجهز بود. خدمت در وسایل ارتباطی و انجام وظایف خبری چه در روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیونها و چه در سازمان‌های ارتباطی دیگر مانند روابط عمومی یک ماموریت و رسالت بزرگ و اجتماعی است و در انجام این ماموریت آمادگی قبلی، تربیت حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی ضرورت کامل دارد.

گرایش‌های مقطع لیسانس :

 

1-   گرایش روزنامه‌نگاری

2-   گرایش روابط عمومی

آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد:

 

در سال‌های اخیر چون جامعه ما شاهد رشد کمی روزنامه‌ها و نشریات غیردولتی است، مطبوعاتی که در سطوح مختلف جامعه نفوذ و رسوخ یافته‌اند و به دنبال گسترش این نفوذ می‌باشند، از همین‌ رو تلاش می‌کنند تا به یاری افرادی مجرب و آشنا به فنون و روشهای علمی روزنامه‌نگاری کیفیت کار خود را بالا ببرند و این به معنای افزایش فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان توانمند و با استعداد این رشته است. امروزه مردم انتظارات بسیاری از روابط عمومی سازمان‌ها دارند و مایلند آن‌ها را در جریان آخرین اطلاعات و اخبار درون سازمان قرار دهند و همچنین نظرات و دیدگاههایشان را به گوش مسئولین سازمان‌ها برسانند کاری تخصصی که از عهده هر فردی بر نمی‌آید و به همین دلیل سازمان‌ها ترجیح می‌دهند که از فارغ‌التحصیلان روابط عمومی برای کار در این بخش مهم و حیاتی بهره ببرند.

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه :

 

روزنامه‌نگاری سر پردرد می‌خواهد و دلی به وسعت دریا؛ جستجوگری که از پای نایستد. بینش گسترده بیابد؛ با یافتن پاسخ سوالی در پی یافتن جواب پرسش دیگر باشد. خود را به سلاح آگاهی مجهز کند و بداند و برای این دانستن بخواند.

دانشجوی روابط عمومی علاوه بر ویژگی‌های لازم برای یک روزنامه‌نگار باید از توان تجزیه و تحلیل بالا، قدرت ریسک، توان کارهای اجرایی و قدرت سخنوری برخوردار باشد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:

 

امکان ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و دانشگاه‌های تهران – علامه و دانشکده صدا و سیما ارائه دهنده این مقطع می‌باشند. .

مصاحبه با فارغ‌التحصیل مشغول به کار در این رشته :

 

در حال حاضر اکثر فارغ‌التحصیلان این رشته جذب بازار کار می‌شوند برای مثال قریب به اتفاق دانشجویان فارغ‌التحصیل سال 75 دانشگاه علامه طباطبایی وارد بازار کار مربوط به رشته تحصیلی خود چه در زمینه روزنامه‌نگاری و چه در زمینه روابط عمومی شده‌اند.

مصاحبه با دانشجوی فوق‌لیسانس این رشته :

 

رشته روزنامه‌نگاری نهال تنومندی است که از چشمه‌های هنر و ادبیات، فرهنگ و فلسفه، سیاست و اقتصاد ، صنعت و تکنولوژی سیراب می‌شود. برای همین دانشجوی این رشته دروس تئوری و نظری مانند مبانی جمعیت شناسی ، مبانی روان‌شناسی ، مبانی فلسفه ، مبانی علم اقتصاد، نظریه‌های ارتباطات اجتماعی و اندیشه‌های سیاسی در قرن بیستم را مطالعه می‌کند و همچنین دروسی را که هم جنبه عملی و هم جنبه تئوری دارند مثل اصول و تکنیک‌های تهیه خبر، مصاحبه ، گزارش ، روش تحقیق ، عکاسی خبری ، صفحه‌آرایی و ویراستای را آموزش می‌بیند.

مصاحبه با استاد دانشگاه :

 

قریحه نویسندگی ، ذوق و توانایی بالفطره در خلاقیت‌های هنری به اضافه شهامت و جسارت عرض وجود در جامعه، روحیه انتقادپذیری و احترام به قضاوت دیگران از جمله ویژگیهای ورود به دنیای روزنامه‌نگاری است.

 



  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    نهضت بزرگ علمی امام باقر (ع)
    وراثت- محیط و شخصیت انسان
    ویژگیهای انسان سالم
    حقوق و تکالیف زن از دیدگاه اسلام
    انواع گروه جانوران مهره دار وبی مهره
    الکتریسیته درجانوران (ماهی ها)
    رابطه شادی و موفقیت
    آشنایی با چند میوه وخاصیت آنها
    فطرت خداجویی و نقش آن در تربیت انسان
    اخلاق و عرفان اسلامی
    سیمای زن در خطاب های قرآن
    نرم افزار
    آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره
    پیامک ها واس ام اس های زیبا وخواندنی
    معرفی چندشغل که فشارواسترس بیشتری دارند
    [همه عناوین(55)][عناوین آرشیوشده]